In 2007 trok de AutoRai bijna 400.000 bezoekers, 165.000 meer dan de Huishoudbeurs in dat jaar. Nu is het andersom, trok de AutoRai 220.000 bezoekers (een duidelijk meetbaar gevolg van de recessie), de Huishoudbeurs was dit jaar goed voor 286.800 bezoekers tegen 234.000 een jaar eerder. De huisvrouwen laten in tegenstelling tot de mannen tijdens de recessie het hoofd niet hangen, zo mag je concluderen. Fernand Molenschot van AutoRai is desondanks tevreden, hoewel ook hij natuurlijk op betere tijden hoopt. In nauwe samenwerking met alle exposanten heeft de Rai-organisatie een vernieuwd en vooral minder kostbaar beursconcept neergezet. Was dat niet gebeurt dan was er geen AutoRai 2009 geweest, dus de handen dicht geknepen met de 220.000 aanwezigen.

Molenschot: “De vernieuwde opzet van AutoRai 2009 kende beduidend minder avondopenstellingen en beursdagen.Voor sommige bezoekers was dat even wennen, maar in tijden van crisis moet je je creativiteit laten gelden. Het totale aantal bezoekers bleef achter ten opzichte van de vorige editie. Met 220.000 bezoekers moeten we in deze tijd tevreden zijn. Het nieuwe concept heeft best de nodige positieve reacties opgeleverd en in totaliteit hebben de standhouders bijna 70.000 sales leads om op te volgen.” De toevoeging van GoMotor is een aantrekkelijke aanvulling op AutoRai 2009 geweest. Bezoekers en exposanten zijn enthousiast over de terugkeer van motorfietsen in de Amsterdamse Rai.

 

Bezoeksters autorai