Hyundai is niet langer alleen een prijsvechter met aantrekkelijke modellen. Hyundai staat nu definitief synoniem voor hoge kwaliteit en betrouwbaarheid van zijn producten. Dat bewijst het kwaliteitsonderzoek 2006 van J.D. Power and Associates , dat een ijkpunt is voor de auto-industrie. Hyundai is volgens dit onderzoek op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid opgeklommen naar de derde plaats op de ranglijst van beste automerken ter wereld.
De Hyundai Tucson is in dit onderzoek zelfs de beste in zijn klasse. Ereplaatsen zijn er voor de Hyundai Sonata, de Hyundai Grandeur, de Hyundai Coupé en de Hyundai Elantra. Ook de autofabrieken van Hyundai worden in het onderzoek geroemd om hun kwaliteit en afleveringsniveau.

ImageDe J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study (IQS3) is voor de auto-industrie een van de belangrijkste kwaliteitsonderzoeken ter wereld. In dit onderzoek worden nieuwe auto’s op 215 punten nauwgezet aan kwaliteitsonderzoeken en betrouwbaarheidstests onderworpen. Hyundai springt er in het laatste J.D. Power-onderzoek uit met een eervolle derde plaats op de ranglijst van veertig grootste automobielfabrikanten, na Porsche en Lexus, maar vóór Toyota. Vorig jaar bezette Hyundai nog de tiende plaats, maar toen was er al wel een ereplaats voor de nieuwe Hyundai Sonata.

Volgens Don Dees, Vice-President of Service van Hyundai Motor America, bewijst de uitslag van het als zeer betrouwbaar bekendstaande J.D. Power-consumentenonderzoek dat Hyundai op de goede weg is.

Don Dees: ‘We zijn zeer blij met de voor Hyundai zo positieve uitslag van het onderzoek. Het merk gaat met reuzensprongen vooruit. Onze doelstelling is de eerste plaats. We zijn vooral ontzettend blij dat we onze concurrent Toyota, dat toch altijd een ijzersterk imago heeft op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid, op de algemene ranglijst hebben ingehaald. Hyundai wordt nu in een adem genoemd met de topmerken. Onze inspanningen zijn hiermee beloond. Ik ben ervan overtuigd dat dit onderzoek consumenten ertoe zal bewegen om eerder voor Hyundai te kiezen.’

Hyundai heeft in 2000 een wereldwijd proces ingezet tot verbetering van zijn producten. Dit kwaliteitsverbeteringproces heeft er tot geleid dat consumenten meer vertrouwen kregen in Hyundai, wat weer tot een sterke stijging van de verkoop tot gevolg had. Sinds het merk de afgelopen jaren ook gekozen heeft voor meer Europese stijl, een scherpe prijs én een hoge kwaliteit, heeft dit Hyundai vleugels gegeven.

De Hyundai Group is momenteel met 3.715.095 eenheden het zesde automerk ter wereld. In China, India, de Verenigde Staten en Rusland boekt Hyundai een enorme progressie en in het door ‘thuismerken’ gedomineerde Europa is Hyundai al bijna het tweede Aziatische merk. In Nederland is Hyundai de laatste vier jaar opgerukt via de 12e,10e, 9e naar de thans 8e positie op de ranglijst van bestverkopende automerken.

De uitslag van de J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study (IQS3) is:

Topposities merken

  1. Porsche
  2. Lexus
  3. Hyundai
  4. Toyota
  5. Jaguar ??


Prijswinnaars per klasse

Compacte SUV's

  1. Hyundai Tucson
  2. Honda CR-V
  3. Nissan Xterra


Compacte Auto's

  1. Toyota Corolla
  2. Hyundai Elantra
  3. Honda Civic


Compacte sportieve auto's

  1. MAZDA MX-5 !!!
  2. Hyundai Coupé
  3. Scion Tc


Middenklasseauto's

  1. Toyota Camry
  2. Honda Accord
  3. Hyundai Sonata


Grote auto's

  1. Pontiac Grand Prix
  2. Hyundai Grandeur
  3. Nissan Maxima