MG bouwt een MX-5 rivaal
MG bouwt een MX-5 rivaal

Chinees merk bevestigt nieuwe MG B-stijl roadster.

MG gaat terug naar zijn Britse roots. Eens bekend voor lichte, laagzwaartekrachtige sportwagens, werd het bijna 100-jarige Britse merk onlangs verkocht aan de Chinese autogigant SAIC en verkoopt sindsdien zachtere, gezinsgerichte voertuigen.Terwijl het merk momenteel is gericht op de verkoop van SUV's en het MG 3-hatch en MG 6 sedan, zei het hoofd van het ontwerp, Shao Jingfeng, dat de perceptie snel zou veranderen.

De nu snel evoluerende en groeiende autofabrikant heeft miljarden te over en heeft de wens traditionele racewagens weer aan de MG-opstelling toe te voegen.

Toen hij sprak met Drive op het hoofdkantoor van het moederbedrijf SAIC in Shanghai, bevestigde Jingfeng dat MG een kleine lichtgewicht roadster zou terugbrengen om de MX-5 te evenaren, maar niet zoals we hem kennen.

"Ja, ja we zullen [een MX-5 rivaal bouwen]," zei hij. "Dit is MG B en MG A type auto."

Jingfeng bevestigde ook dat het een EV-roadster zou zijn en in tegenstelling tot de MX-5 en de MG B zal de deze vierwielaandrijving hebben.

Jinfeng, die eerder 13 jaar als ontwerper bij Volkswagen werkte, voegde eraan toe dat we nog meer sportwagens kunnen verwachten van het versterkte merk. "En ook een autosportauto en een sportwagen".

"Ik zal het MG-merk dichter bij de geschiedenis brengen, omdat het merk een aantal jaren gestopt is. Dus we moeten terug naar het begin." Jinfeng kon geen exacte tijdlijn of beschikbaarheid bevestigen.

Een woordvoerder van het bedrijf voegde er later aan toe dat MG vast zat tussen het produceren van zijn assortiment nieuwe SUV's en het investeren in de wederopbouw van zijn sportwagenerfgoed dat SAIC kocht toen het het bedrijf kocht. "Sportwagens zijn de essentie van MG in het verleden en we proberen deze essentie over te dragen naar de toekomst", zeiden ze tegen Drive.

"Dit is iets wat mensen zich in het verleden herinneren, maar als je kijkt naar de auto-industrie, zie je een belangrijke omschakeling naar SUV's.

"Ondertussen moeten we de toekomstige trend bekijken en ervoor zorgen dat mensen de toekomst beginnen te zien, maar het erfgoed van het merk behouden."