Mazda is deze week in Nederland gestart met een bijzondere en unieke campagne. Bij aankoop van een nieuwe Mazda kan de eigenaar gratis trainingspakken voor zijn of haar sportteam ontvangen tot een maximum van 15 stuks. De actie geldt voor alle modellen. De nieuwe eigenaar dient wel geregistreerd te zijn op het gratis digitale communicatieplatform TeamWebs.

Voorlopig loopt de proefperiode van de campagne van 24 april t/m 31 juli. Afhankelijk van het succes wordt besloten of de actie ook na deze datum wordt voortgezet. Voor deze bijzondere campagne is Mazda een samenwerking aangegaan met TeamWebs, een platform op internet voor sportclubs om te communiceren met hun leden. Op dit moment zijn daar circa 6.000 teams geregistreerd. Ongeveer 30.000 teamleden hebben een account op deze site en in 2009 waren er 600.000 unieke bezoekers op www.teamwebs.nl.

Bij aankoop van een nieuwe Mazda door een geregistreerd lid van TeamWeb (of van een familielid in de eerste graad) sponsort Mazda de trainingspakken voor het hele team van de betreffende nieuwe eigenaar. Bezoekers van de website komen na het klikken op een actiebanner direct op een pagina waar de actie wordt uitgelegd. Via deze pagina kan het actieformulier gedownload worden, evenals de uitleg van de actie en de voorwaarden. De koper van een Mazda levert het formulier vervolgens in bij de betreffende Mazda-dealer bij de aankoop van de nieuwe Mazda, die wel binnen de actieperiode gekocht moet worden. Het aankoopbewijs is dan voldoende om deel te nemen aan de actie, de koper hoeft niet te wachten met bestellen van de trainingspakken tot de auto is afgeleverd.

De trainingspakken kunnen niet geruild worden voor geld en zijn een door Mazda geselecteerd model en kleur uit de Nike catalogus ‘Voetbal Teamsport 2009/2010’. De koper kan kiezen uit een heren-, dames- of kindermodel. Alle pakken kunnen in diverse maten worden geleverd. Meer informatie is te vinden op mazda-actie.teamwebs.nl.