Mazda, Drive together

Mazda start begin april in Nederland een nieuwe merkcampagne onder de naam ‘Drive Together’ waarin het merk het traditioneel weer net even anders doet dan de rest. Daar waar veel automerken aansturen op het terugdringen van de rol van de bestuurder is de nieuwe campagne van Mazda juist een ode aan het rijden. Dat deze visie succes oplevert bewijzen de verkoopcijfers van Mazda in Nederland: in een met 15 % dalende markt wist het merk in het afgelopen jaar 5 % meer auto’s te verkopen dan in 2015.

  • Ode aan de liefde voor het rijden
  • Focus op band die Mazda creëert tussen bestuurder en auto

"Daar waar andere merken het handelen van de bestuurder steeds meer beperken met technologische voorzieningen is onze visie juist om bestuurder en auto dichter bij elkaar te brengen”
Susanne Peters, Director Marketing & Communications van Mazda Motor Nederland

mazda drive together 01

Onze designers en ingenieurs zijn voortdurend bezig om dit verder te perfectioneren. Wij geloven dat een effectieve communicatie tussen mens en machine het rijden niet alleen veiliger maakt, maar ook meer voldoening, beloning en plezier biedt. We willen dat mensen het rijden in onze auto’s echt beleven en niet alleen maar passagiers zijn. Deze nieuwe Drive Together campagne benadrukt daarom de band tussen auto en bestuurder".

TV-commercial

In de eerste tv-commercial worden menselijke zintuigen vergeleken met verschillende elementen van een Mazda, met in de hoofdrol de nieuwe Mazda MX-5 RF, de nieuwste versie van 's werelds best verkochte roadster. Maar ook andere modellen zullen aan bod komen, zoals de Mazda3, Mazda6 en CX-3.

De Drive Together campagne wordt ingezet via alle Mazda kanalen en voorziet in TV, radio, print en online advertising. Vanaf 16 februari zijn de eerste uitingen te zien via www.mazda.nl en de eerste TV-commercial wordt uitgezonden op 3 april.

mazda drive together 02mazda drive together 03mazda drive together 04mazda drive together 05