Rolf van Rees Vellinga

Rolf van Rees Vellinga zal met ingang van 1 maart a.s. in dienst treden als Directeur Sales & Network van Mazda Motor Nederland. Van Rees Vellinga komt van Ford Nederland, waar hij verschillende functies in sales en marketing bekleedde. Bij Mazda volgt hij Geraldine Brouwers op, die sinds 1 september jl. Algemeen Directeur van Mazda Motor Nederland is.

Van Rees Vellinga (36) studeerde Marketing en Management in Groningen en rondde zijn studie af tijdens zijn eerste functie bij MSXi, het bureau dat gespecialiseerd is in retailconcepten, waarbij zijn focus lag op de automotive branche met klanten als Volvo, Land Rover, Ford en Jaguar. Vanaf 2007 was hij werkzaam bij Ford Nederland in Amsterdam in verschillende functies, waaronder die van Sales Manager (verantwoordelijk voor de buitendienst), Zone Manager Sales, Brand Manager en recentelijk Marketing Manager bedrijfswagens. Van Rees Vellinga heeft van jongs af aan een passie voor auto's en autosport en is als zodanig ook nu en dan op het circuit te vinden.

"Het merk Mazda staat er erg goed voor", reageert Van Rees Vellinga op zijn nieuwe functie, waarmee hij op 9 maart, na een korte vakantie, zal beginnen. "Met het prachtige huidige design van de line-up en de SKYACTIVE technologie kan dit maar één ding betekenen en dat is groei in alle segmenten. Immers, Mazda behoort in Europa tot één van de snelst groeiende automerken en dat terwijl de groei van de Europese markt voor personenauto's is teruggelopen. De in juni te introduceren Mazda CX-3 zal zonder meer een schot in de roos zijn in een in Nederland snel groeiend segment. En vergeet de compleet nieuwe MX-5 niet, de iconische roadster die het beste Mazda's sportieve imago  vertegenwoordigt, wordt in augustus verwacht. In mijn nieuwe functie kijk ik enorm uit om bij te dragen aan dit succes. En uiteraard om een kijkje te nemen op het circuit, bij de Ribank Mazda MaX5 Cup !".